Różnice w silnikach

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Różnice w silnikach

Post autor: Lassie » pt gru 14, 2012 22:26

MINIPK pisze:Jak masz niedaleko to podjedź. Tylko do ceny trzeba doliczyć opłaty, a tutaj będą dość wysokie. A jeśli dysponujesz większą kasą to bym zainteresował się jeszcze tą złotą z 2003r lub niebieską z 2005r. Zawsze to wersje poliftingowe
No i co z tego, że "poliftowe"? Rozwiń, popolemizujmy. Sorry, ale krew mnie zalewa jak widzę takie.....(poprawiłem się).

MINIPK
Posty: 118
Rejestracja: wt cze 14, 2011 08:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Różnice w silnikach

Post autor: MINIPK » pt gru 14, 2012 22:40

Lassie, do polemizowania to nie ten dział-a dla mnie liczą się chociaż względy estetyczne lub poprawione elementy silnika (bodajże panewki) i szczerze to nie interesują mnie opinie innych
No "M", no fun

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Różnice w silnikach

Post autor: --==maly==---- » sob gru 15, 2012 11:47

Nie tylko panewki ale wiele elementow motoru jest inne. Nalezy jednak pamietac ze pierwsze polifty miały przedliftingowe silniki. Lifting nadwozia był 04.2003 a nowe panewki 07.2003 dalsze zmiany silnika były wprowadzane do 12.2003 ale po co były zmieniane nie wiem faktem jest ze dopiero auta z grudnia 2003r mozna uznac za takie z silnikiem po pełnym lifcie. Zadbanych przedliftow tez nie ma co skreslac jak widac po moim byłym aucie obecnie kolegi z Finlandii mimo przedliftowego motoru (produkcja 04.2003r po lifcie nadwozia) moc wyszła ok 335km a po programie 355km. Wczesniejsze szare m3 miałem po pełnym lifcie motoru moc 345km wiec przepasci tu nie ma i jaka była przyczyna zmian w silniku poza wadliwymi panewkami nie wiadomo.

M3 FAN 1
Posty: 176
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 12:33
Auto: m3

Re: Różnice w silnikach

Post autor: M3 FAN 1 » sob gru 15, 2012 14:05

Maly a mozesz mi powiedziec po jakim programie???

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Różnice w silnikach

Post autor: Lassie » sob gru 15, 2012 15:41

--==maly==---- pisze:Nie tylko panewki ale wiele elementow motoru jest inne. Nalezy jednak pamietac ze pierwsze polifty miały przedliftingowe silniki. Lifting nadwozia był 04.2003 a nowe panewki 07.2003 dalsze zmiany silnika były wprowadzane do 12.2003 ale po co były zmieniane nie wiem faktem jest ze dopiero auta z grudnia 2003r mozna uznac za takie z silnikiem po pełnym lifcie. Zadbanych przedliftow tez nie ma co skreslac jak widac po moim byłym aucie obecnie kolegi z Finlandii mimo przedliftowego motoru (produkcja 04.2003r po lifcie nadwozia) moc wyszła ok 335km a po programie 355km. Wczesniejsze szare m3 miałem po pełnym lifcie motoru moc 345km wiec przepasci tu nie ma i jaka była przyczyna zmian w silniku poza wadliwymi panewkami nie wiadomo.
Mały, a jakie cewki miałeś w przedlifcie?

Czytałem na ten temat i nie ma reguły - Amerykanie (jako, że u nich tego najwięcej, a znani są też z miłości do dyno i późniejszych modów) hamowali i przed i poliftowe i wychodziło różnie.
Poza tym, jestem na 99% pewien, że zmiany dotyczyły rewizji stopów i wprowadzanych norm środowiskowych (nie wspominając o tym, że co to za lift - trochę teraz, potem trochę później jeszcze te, a na koniec jeszcze to...).

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Różnice w silnikach

Post autor: --==maly==---- » sob gru 15, 2012 18:08

Program evolve jest temat o tym aucie w dziale e46. Co do liftu roznice sa spore z takich wazniejszych zauwazonych przeze mnie podczas grzebania w s54 spraw poza panewkami mocno roznia sie korbowody i kształtem i waga.

m!xeR
Posty: 254
Rejestracja: wt paź 18, 2011 18:18
Auto: scirocco r
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Różnice w silnikach

Post autor: m!xeR » ndz gru 16, 2012 04:37

Poliftowe i przedliftowe S54 różnią się dość mocno i mały kilka razy na forum wskazywał różnice. Niestety 2 punkty z tej listy są dosyć bolesne :-( mianowicie "apetyt na olej" oraz "gorsze wyniki na hamowni". Jeżeli auto miało akcje na panewkach to ten aspekt jest pomijalny :-)

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Różnice w silnikach

Post autor: Bombel » ndz gru 16, 2012 10:02

A co mają panewki do zużycia oleju?
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Różnice w silnikach

Post autor: --==maly==---- » ndz gru 16, 2012 13:21

Jak już i tak mamy OT to wypisze jeszcze raz co było zmieniane co ma zmienione numery miska olejowa, głowica, wałki rozrządu, uszczelka pod głowicę grubość 0,64mm zamiast 0,65mm, i tak jak pisałem korbowody i panewki.
Korbowody różnią się wyraźnie masą i kształtem, panewki to wiadomo,że były wadliwe a inne zmiany numerów czy były tylko spowodowane zmianą podwykonawcy czy były jakieś konkretne różnice trudno powiedzieć bo nie miałem dwóch elementów na raz w ręku.

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Różnice w silnikach

Post autor: Lassie » ndz gru 16, 2012 14:09

m!xeR pisze:Poliftowe i przedliftowe S54 różnią się dość mocno i mały kilka razy na forum wskazywał różnice. Niestety 2 punkty z tej listy są dosyć bolesne :-( mianowicie "apetyt na olej" oraz "gorsze wyniki na hamowni". Jeżeli auto miało akcje na panewkach to ten aspekt jest pomijalny :-)
Mixer, miałem (i właściwie jeszcze mam) przedlifta, który nie brał nawet grama oleju, kompletnie nic i to na dodatek po całodziennych harcach po Nurburgringu.
Specjalnie dla Was pierwsze co zrobię na wiosnę, to go sprawdzę na hamowni :)

Awatar użytkownika
Tomcio
Posty: 442
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:58
Auto: M3 e92 Competition
Lokalizacja: Śląsk

Re: Różnice w silnikach

Post autor: Tomcio » ndz gru 16, 2012 19:11

Moja przedliftowa także moc trzyma fabryczną i oleju nie bierze ani milimetra.
M3 e92 Competition Dkg Edc Mdm ///MPerformance Gts Akrapović Vorsteiner Tecnocraft Seibon Eibach

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Różnice w silnikach

Post autor: --==maly==---- » ndz gru 16, 2012 19:17

Najlepiej utworzyć nowy wątek wydzielić posty z tego tematu i tematu "Różnice w silniku" i wklejać wykresy podpisując danymi auta w postaci roku produkcji i przebiegu.

ODPOWIEDZ