No i co z tego, że "poliftowe"? Rozwiń, popolemizujmy. Sorry, ale krew mnie zalewa jak widzę takie.....(poprawiłem się).MINIPK pisze:Jak masz niedaleko to podjedź. Tylko do ceny trzeba doliczyć opłaty, a tutaj będą dość wysokie. A jeśli dysponujesz większą kasą to bym zainteresował się jeszcze tą złotą z 2003r lub niebieską z 2005r. Zawsze to wersje poliftingowe
Różnice w silnikach
Re: Różnice w silnikach
Re: Różnice w silnikach
Lassie, do polemizowania to nie ten dział-a dla mnie liczą się chociaż względy estetyczne lub poprawione elementy silnika (bodajże panewki) i szczerze to nie interesują mnie opinie innych
No "M", no fun
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Różnice w silnikach
Nie tylko panewki ale wiele elementow motoru jest inne. Nalezy jednak pamietac ze pierwsze polifty miały przedliftingowe silniki. Lifting nadwozia był 04.2003 a nowe panewki 07.2003 dalsze zmiany silnika były wprowadzane do 12.2003 ale po co były zmieniane nie wiem faktem jest ze dopiero auta z grudnia 2003r mozna uznac za takie z silnikiem po pełnym lifcie. Zadbanych przedliftow tez nie ma co skreslac jak widac po moim byłym aucie obecnie kolegi z Finlandii mimo przedliftowego motoru (produkcja 04.2003r po lifcie nadwozia) moc wyszła ok 335km a po programie 355km. Wczesniejsze szare m3 miałem po pełnym lifcie motoru moc 345km wiec przepasci tu nie ma i jaka była przyczyna zmian w silniku poza wadliwymi panewkami nie wiadomo.
Re: Różnice w silnikach
Maly a mozesz mi powiedziec po jakim programie???
Re: Różnice w silnikach
Mały, a jakie cewki miałeś w przedlifcie?--==maly==---- pisze:Nie tylko panewki ale wiele elementow motoru jest inne. Nalezy jednak pamietac ze pierwsze polifty miały przedliftingowe silniki. Lifting nadwozia był 04.2003 a nowe panewki 07.2003 dalsze zmiany silnika były wprowadzane do 12.2003 ale po co były zmieniane nie wiem faktem jest ze dopiero auta z grudnia 2003r mozna uznac za takie z silnikiem po pełnym lifcie. Zadbanych przedliftow tez nie ma co skreslac jak widac po moim byłym aucie obecnie kolegi z Finlandii mimo przedliftowego motoru (produkcja 04.2003r po lifcie nadwozia) moc wyszła ok 335km a po programie 355km. Wczesniejsze szare m3 miałem po pełnym lifcie motoru moc 345km wiec przepasci tu nie ma i jaka była przyczyna zmian w silniku poza wadliwymi panewkami nie wiadomo.
Czytałem na ten temat i nie ma reguły - Amerykanie (jako, że u nich tego najwięcej, a znani są też z miłości do dyno i późniejszych modów) hamowali i przed i poliftowe i wychodziło różnie.
Poza tym, jestem na 99% pewien, że zmiany dotyczyły rewizji stopów i wprowadzanych norm środowiskowych (nie wspominając o tym, że co to za lift - trochę teraz, potem trochę później jeszcze te, a na koniec jeszcze to...).
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Różnice w silnikach
Program evolve jest temat o tym aucie w dziale e46. Co do liftu roznice sa spore z takich wazniejszych zauwazonych przeze mnie podczas grzebania w s54 spraw poza panewkami mocno roznia sie korbowody i kształtem i waga.
Re: Różnice w silnikach
Poliftowe i przedliftowe S54 różnią się dość mocno i mały kilka razy na forum wskazywał różnice. Niestety 2 punkty z tej listy są dosyć bolesne
mianowicie "apetyt na olej" oraz "gorsze wyniki na hamowni". Jeżeli auto miało akcje na panewkach to ten aspekt jest pomijalny 


- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Różnice w silnikach
Jak już i tak mamy OT to wypisze jeszcze raz co było zmieniane co ma zmienione numery miska olejowa, głowica, wałki rozrządu, uszczelka pod głowicę grubość 0,64mm zamiast 0,65mm, i tak jak pisałem korbowody i panewki.
Korbowody różnią się wyraźnie masą i kształtem, panewki to wiadomo,że były wadliwe a inne zmiany numerów czy były tylko spowodowane zmianą podwykonawcy czy były jakieś konkretne różnice trudno powiedzieć bo nie miałem dwóch elementów na raz w ręku.
Korbowody różnią się wyraźnie masą i kształtem, panewki to wiadomo,że były wadliwe a inne zmiany numerów czy były tylko spowodowane zmianą podwykonawcy czy były jakieś konkretne różnice trudno powiedzieć bo nie miałem dwóch elementów na raz w ręku.
Re: Różnice w silnikach
Mixer, miałem (i właściwie jeszcze mam) przedlifta, który nie brał nawet grama oleju, kompletnie nic i to na dodatek po całodziennych harcach po Nurburgringu.m!xeR pisze:Poliftowe i przedliftowe S54 różnią się dość mocno i mały kilka razy na forum wskazywał różnice. Niestety 2 punkty z tej listy są dosyć bolesnemianowicie "apetyt na olej" oraz "gorsze wyniki na hamowni". Jeżeli auto miało akcje na panewkach to ten aspekt jest pomijalny
Specjalnie dla Was pierwsze co zrobię na wiosnę, to go sprawdzę na hamowni

Re: Różnice w silnikach
Moja przedliftowa także moc trzyma fabryczną i oleju nie bierze ani milimetra.
M3 e92 Competition Dkg Edc Mdm ///MPerformance Gts Akrapović Vorsteiner Tecnocraft Seibon Eibach
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Różnice w silnikach
Najlepiej utworzyć nowy wątek wydzielić posty z tego tematu i tematu "Różnice w silniku" i wklejać wykresy podpisując danymi auta w postaci roku produkcji i przebiegu.